Monday, June 2, 2008

Quarading

Tervitused siis outbackist.

Esmalt tahaks oelda, et mulle meeldib vist Austraalia sisemaa rohkem kui need loputud beach-id. Nii kihvt on need navitrollalikud tyhjad maastikud, kus naed horisondini tasaseid valju, yksik kyngas ja yks puu kasvamas selle peal ja yks pilv selle kohal. Maa ise kollakas-pruunikas ja rohekas. Nii meenutab Ongerupi, samuti algul siia saabudes, tuli natuke hirm peale, eestlasena nii raske alguses kohaneda sellise tyhjusega.
On talv ju. Aga ilm ise meenutab kord kuuma maikuu paeva-ohtut siis varast septembrihommikut.
Igastahes meeldib mulle siinne ilm sada korda enam kui Donnybrookes. Sadanud on vaid paar korda ja siis kah oosel. Ja on soe, nii soe.
Ja too, super, mulle kohe meeldib puid istutada. Tootame siis tegelikult sandlipuu istanduses. Sandlipuu kylvati maha juba 3 kuud tagasi, nyyd istutame siis peremeespuid talle kuna sandlipuu parasiteerib neil.

Hoolitsetakse meie eest superhasti. Elame hotellis kohaliku pubi peal. Vaga ilus on, tundub et mu unenagu, mida nagin kuid tagasi, kus kylastasin laheda arhitektuuriga ruumikat country-pubi, ongi taide lainud ja ma ei kylasta seda vaid lausa elan siin. Koik soogid on hinna sees ja hind mis me selle lobu eest maksame (majutus pluss toit) ongi tegelikult vaid yhe ohtusoogi hind, et super. Kuna too on raske toidavad nad meid jah haste. Nt ei joudnud alguses ara imestada kui yllatusi muudkui tuli.
Paeva esimesel puhkepausil saime eine, mis meenutas pigem lounat, lounast ma siis parem ei raagigi. Siuke kodune konverentsil, banketil pakutav toit AU paraselt. Ohtusooki saime lausa valida kolme erineva roa hulgast ja miuksed maitseelamused.
Ja siis tagatipuks selgus et iga ohtu on meile tubli too eest tasuta olled pubi tagaaias. Nojahh, uskumatu aga tosi. Ja nt eile oli boss meiega nii rahul et andis kohe tyypaeva lopus esimese tasuta olle pihku.

Aga toost. ei pea end painutama ega midagi. astud sirge seljaga mooda vagu ja istutad asjandusega, mida mina nimetaks torulabidaks, aga ju on sel ka eestiparane nimetud puid maha. Igastahes kui oige rytm leitud, laheb asi ludinal. Kylje peal kolgub korv istikutega. Aeg-ajalt soidab mooda bossi parem kasi ja pakub juua, moodab kas ikka oige intervalliga puid istutad ja kysib kuidas laheb, pakub plaastreid villidele ja paevistuskreemi, kutsume teda make-up truckiks.
Ja siis saab koguaeg soita ute-i kastis voi kolkuda kuskil treileri kyljes, monus jahe tuuleohk sasimas juukseid, super, sest suht palav hakkab.
Igastahes meenutab enesetunne seda tood tehes maratoni labimist, sona otseses mottes ja ma naudin seda. Igastahes kaemuskleid arendab see too ja saaremarju:)

aa seltskond
kole palju inglasi on, siis iirlased ja ingliskeelsed kanadalased. ja siis vahemused- 1 prantslane (vana olija), 1 belglane ja 1 itaallane. Viimased saabusid hiljem kui mina ja alguses olin vaid mina versus inglased. Igastahes tunneme (me vahemused), et see erinevate inglise aktsentide segunemine ohtuti tagaaias on taiesti vasitav jalgida lopuks. Aga esimesed paevad pidasin taiesti tublisti vastu.
Aa igastahes saab siis mu inglise keel ses seltskonnas viimase lihvi. Muide mulle kohe ei meeldigi enam kui keegi yritab minuga inglise keelt aeglaselt ja selgelt raakida, olen lausa oelnud et raagi tavaparaselt.

aa ja puude istutamine on muide vaga vaga tasuv too, lisaks sellele et tingimused suureparased on palk kah. jah viimased tyykohad lahevad mu siin jarjest paremaks, et toesti tekib tunne kas ma kodumaale ei kiirusta. aga nohh, on vist aeg kah. eks siis paistab mida kodumaal tegema hakkan, alustuseks laheks ehk mingitele taiendkursustele voi midagi.

aga nyyd siis oma vaba paeva Quaradingus nautima. vaba paev tana meil, kuna me nii kiired istutajad siin, et puud otsas ja homme tulevad uued ja siis veel a 6 paeva tood ja siis, eks paistab, puhkuuuusss jeee.... Lahen siis natuke ylespoole, siis allapoole ja siis Melbourne/i, kust teekond kodumaale juulis algab.

oki, see you!
edu

Reet

2 comments:

Egle Vulla said...

Maitea, kas ma nüüd õigesti aru sain, aga on see siis ni, et inglased räägivad väsitavate aktsentidega ja mitteinglased räägivad aktsendivabalt? MÕh?

See on küll huvitav, et kui venemaal inimeste innustamiseks pits viina antakse, siis AUS teeb asja pudel õlli ära :) - uskumatu, et säärane ühisjoon on, samas hea, et AUSis tervislikumad inimesed on :P

OK, see you too!!

Mannu said...

Muidex meil esimesed maasikad valmis ja jasmiinid õitsevad ning lõhnavad imehähsti. Päikest ka päris palju, kuigi vahel sajab ja täna lausa äikesevihma.

Aga naudi siis paradiisi võlusid hinge ja ihuga isegi kui juulis sind veel ei näe.

Edu ja kallid, Siimule ka!