Saturday, May 24, 2008

Perthis 5. korda

ja rohelise pliiatsiga veel taiendusi
NB lisasin punase pliiatsiga moned taiendused!


hei-hei!
Estonia on Donnybrooke-ist lahkunud!

teel toole, ute-i kastis ikka

onnestus siis lopuks Donnybrooke-st tulema saada ja esimesel ohtul Perthis, kujutage ette, ma juba igatsesin Donnybrooke-i taga. Mitte kohta vaid koiki neid toredaid kaasrandureid, keda ma seal kohtasin, ja tegelikult sai ikka paris palju nalja.
Muidu olen yle saanud seal pikalt poetud koduigatsuse faasist ja voiks siia AU-sse ka pikemaks juba jaada, aga onneks voi siis kahjuks kallid sobrad, on mul nyyd lennupilet kodumaale taskus ja naasen 9. juulil (tanud mannule abi eest!!!). Ei miskeid vigureid enam.

mis seal Donnybrookes siis veel tehtud sai.
Isegi yks paev veel onnestus tool kaia ja variseda vihma ja tuule kaes tomatifarmis.
Kylastada Donnybrooke yht pubidest (teine pandi kl9 laupaeva ohtul kinni!). Jutustada-jutustada ja veelkord jutustada toredate inimestega erinevatest riikidest.
jalutada pikalt ja loputult kuulata-kuulata Dago uut plaati (veelkord suured tanud marjule).

aga kui ma eelmises sissekandes mainisin et korraldame Donnybrookes aeg-ajalt rahvusvahelisi ohtusooke,siis mina yritasin nt joulupeoks (just nimelt meil toimus seal joulupidu ja jaheda ilma ning talve tottu oli palju rohkem joulutunnet kui paris joulude ajal) valmistada rosoljet. Selle pink (st roosa) varvus pani koiki imestama ja proovimiseks tuli ikka nii monelgi julgus kokku votta. aga voin nyyd oelda et eestimaine rosolje laheb koige enam peale jaapanlastele. nt jaapani poiss Satoshi, vottis ikka hea mitu korda juurde,parast koogis valges nagi alles mida ta soi, huvitav et roosa varvus inimesi kartma paneb. Muide eestlased voi siis vahemalt Estonia, sobib jaapanlastega ka v hasti, tore rahvus.
Inglastele kes muidu punapeeti ei armasta meeldis kah ja sakslased polnud samuti rosoljest kuulnud, vaid mu hea saksa sober Gesche teadis oelda,et see on hering salad, mida ta vanaisa armastab.
aga peab ytlema et vaegade raske oli siin korralikku rosoljet valmistada, au kartulitel on vaga pahamaitse (seakartulid) ja yritasin seda peita siis rohke hapukurgi ja kyyslauguga, heeringatki onnestus kohalikust poest leida,paraku konservina ja sinepikastmes. aga andsin endast parima.

siis jah too loppes seal otsa,pole see nii midagi et tyyd ja raha nagu ratsahobusel sitta nagu vulla arvab, juba homme hakkan siin Perthis taas tyybyroosid vaisama. kuna tuleb siin au-s veel monda aega reisida ja elu nautida, et tiba finantsi siis juurde vaja. aga asi on seda vaart!

aga aga mis siis praegu
ei taha mina oobimise eest suuri summasid maksta ja nadalavahetuse majutus mul siin Perthis tasuta hospitalityclub.org kaudu,jee. onneks voorustaja andis mulle kohe majavotme ja mul seal omaette tuba hiigelsuure ja hiigelpehme voodiga, parast jarjekordset kuud telgis tunnen end kui luksuses. voorustajat naen yliharva ja elan seal peaaegu et omaette. ja koht kah perthi aarelinnas (15 min rongiga) ja rahulik.
Igastahes soovib mu voorustaja augustis venemaale paikesevarjutust vaatama minna ja pakkusin talle valja voimaluse minuga vene keelt praktiseerida, paraku ta seda voimalust tyypilise austraallasena ei kasutanud (pole eriti voorkeelte oppijad), aga noh vast saab hakkama.
NB mu head saksa sobrad Donnybrookest Hansu ja Stefan plaanivad detsembris Siberi kaudu rongiga kodumaale naasta ja suutsin neile selgeks mone fraasi opetada, meelde jatsid nad eelkoige jaa hatsu pit vodka (vigaselt kyll).
Ja eile vaatasime hospitalityclubi pererahva ja muu rahvusvahelise kambaga eurovisiooni seal, jah, austraalias kantakse ka seda yle. Aga vaadatakse seda, et nalja saaks. igastahes mul oli sel ohtul lausa piinlik olla eurooplane.
Oli ikka ilge komejant kyll peaks mainima, lausa hea meel oli et meie laulu seal polnud, ei pidanud habi parast silmi kinni katma, nagu nt seltskonnas viibinud sakslased ja rootslased.
aga sellest ma kyll aru ei saanud, miks eesti punkte ytles rootslanna, algul arvasin et see mingi eestlanna, kes end liiga ara varvinud, et ma ei tunne teda ara. siis rootslased ytlesid et see rootslane. sahlene voi kes ta on. ja kust need punktid koik venemaale balti riikidest laksid, pidin seda kah kommenteerima. igastahes austraalias paris ponev eurovisiooni jalgida, nimelt on siis vahemalt peale lugemas vaga vaimukas briti kommentaator, kes sarava huumoriga koguasja seal ekraanil kokku vottis.

aga juba homsest kolin linna ja kylalistemajja, saan paremini asju ajada, nadalavahetusel nagunii koik tyybyrood siin kinni. ja usukuge voi mitte,igatsen juba backpackersite segast rahvusvahelist seltskonda. Muidu plaan ehk teisipaeva hommikul bussiga yles pohja poole Kalbarrisse porutada, kuigi mu hea briti sober Ricky vaitis et seal pole midagi teha (koht liiga vaike), ei usu ma eriti seda (Donnybrooke-ist ikka suurem), eks paistab siis.
aga vot ikka ei koli kylalistemajja, see oli eilne plaan. kui kylalistemaju vaisasin, ja paris peldikusse ju minna ei taha, selgus et hinnad siin perthis ei ole midagi alla lainud. liitusin siis kiiresti yhe uue tasuta backpackeritele majutust pakkuva klubiga couchsurfing.com ja sain kohe liikmeks kah, ei tulnudki 2 nadalat oodata nagu hospitalityclubi-ga. inimesed tundusid ka seal tunduvalt ponevamad-vabamad profiile vaadates, ei kirjuta seal et teatage oma tulekust 14, 7 voi miinimum 2 p ette. mul oli ju kohe vaja.
ja siis ma sealt otsisin yhe noormehe nimega Sam ja saatsin talle teate, et vabandan nii lyhikese etteteatamise eest, aga kas sul juba homsest oleks mulle siin perthis vaba sohvat pakkuda, mul pole kusagil magada ja tood kah pole. noh ja kohe vahem kui poole tunni parast sain vastuse, et no problem, kui vaja tule juba tana. cool!! NB sonumi sain hetkel, pane tahele Inx, kui olin avamas vana tuttava hullumaja-kylalistemaja MADCAT ust, et ehk seal odavam majutus, olin valmis juba latti alla laskma ja sinna oobima minema, aga saatus tahtis teisiti, juhhuu..
ja perthist ma ka enne K/N ei lahku, lihtsalt bussi pohja enne ei lahe, et juba hunnik plaane muutunud. ja nyyd toobyroodesse vaatama kuskandis tood on. Yhes juba soovitati mulle south-west-i edasi jaada kui vaid kuu aega maksimum tootada saaks (muidugi vaevalt et ma kuu aega nagunii tootaks), noo pliis not, not back to the south-west, viskasin juba osad tooriided ara ja ilm seal paganama kole.
nonii esimese poole tunni jooksul ja teisest tyybyroost onnestus juba uus tyykoht leida. Lahen alates neljapaevast kohakesse, mida isegi kohalikud ei oska valja haaldada - QUAIRADING (Perthist itta sisemaale, juhhuuu!!!), kompaniisse nimega NEW FOREST WA metsa istutama. Tyyd pidi olema a 10-14 paeva ja just niipikalt ma veel siin austraalias tootada veel tahangi. oomaja eest peab seal kyll maksma, aga 3-4 toidukorda hinna sees, nii et vaegade soodne tehing tundub. Juba tyybyroos nagin yhe oma tulevase tyykaaslase ara, briti nimega Chris, nii et yks tuttav kah juba olemas.
aga tuleb mul siis uued tyyriided otsida. ja nagu naete taas uued plaanid, siin nad muutuvad iga paev.
Aga ma ei tea kas mul seal levi ja netti on, see muidugi ei tahenda et te mulle helistada ja kirjutada ning blogikommentaare jatta ei voiks, ootan hoolega. Ja Aet, mu postkastis nyyd piisavalt ruumi uute piltide jaoks, ootan pikisilmi.

aga peab ytlema et mulle hakkab Perth juba meeldima. Mu uus elukoht taas relaxing ohkkonnas aarelinnas ja linna tulen rongiga. taas mul omaette tuba majas, kus elavad toredad inimesed. Igastahes on mu voorustajal vaga hea huumorimeel ja suureparane filmimaitse, lahedad sobrad kah. Elagu couchsurfing!

ja muide eile kohtasin pargis by accident eestlasi, maritit ja liinat (tervised ja kohtumiseni). Siin Perthis ikka eestlasi jatkub, eelmine kord kohtasin ju by accident tyybyroos veronikat, hannest ja irist (tervitused teile kaa). aga muidu polnud ammu eestlast nainud ja sain eesti keelt raakida vaid telefonis, aga on vaja vahel raakida. Kui esimest korda yle pika aja raakisin, tundsin et aktsent juures juba ja otsin sonu, aga nyyd praktikat rohkem ja keele kvaliteet parem:) heh tea kas te ikka veel saate must aru kui kodumaale naasen.

kui vaga hasti laheb ja soodusrongipiletid homme hommik otsas pole, kavatsen juuni lopp-juuli algus rongireisi perth-adelaide-melbourne. palun hoidke mulle kovasti poialt et onnestuks synnipaev adelaides veeta!!!

aga tahaks taas vaga vaga pilte yles laadida,paraku taas kehv arvuti mul tea kas saab, ehk siis moni teine kord.

reet

aa onnestub
Minu lahkumisLUNCH enne teeleasumist. Vasakult Aya (JAP), Estonia, Yumi (JAP)

Minu lahkumisohtu> vasakult Ricky ja Lucy (UK), Estonia, Theresa (KOR), Hansu ja Stefan (GER)

Alati olemas, lohutav navitrollalik maastikupilt, kui korjad tomateid lodisedes kylmast ja marjast

Nagu naha pole paikegi tousnud, all vasakul imemasin millega korjasime neid tomateid

esimene malestus donnybrooke-ist, hoiatussilt ei joevesi kubiseb amoobidest, ujumine omal vastutusel
Donnybrooke-i jogi, kuhu pidevad jalutuskaigud sinna piinavas koduigatsuses mind viisid

banksiad, ikka mu lemmikud

metsast

metsas

3 comments:

Ingrit said...

Meil on pöidlad pihus:) Kus sa Perthis ööbid?

Me just tulime rattarallilt....väga hea oli sõita:) kuigi Elvast Tartu poole oli metsik tuul vastu. Ja kann on ka väga kange.

Inx ja Mannu

Egle Vulla said...

nunäed, 2 toredat asja:
1) koduigatsus on möödas ja elu jälle lill,
2) kodsõidupilet ka taskus :P

Päris kahju, et vulla arvamus=õige arvamus :) ...samas on nüüd põhjust edasi liikuda.
Ei tea, kas rääkimisel ja kirjutamisel on suur vahe, aga su kirjatööst saame me küll suurepäraselt aru! Vast aktsent on ikka 10 min nähtus.

Tore, et piltide eksponeerimine õnnestus!
Teinekord jälle :P

Unknown said...

Oeh...ma kommenteeriks ka pidevalt aga no lihtsalt ei oska midagi tarka ja põhjapanevat kosta:) Aga rõõm kuulda et varsti sind jälle Eestimail näha:)